Dålig uppdatering igen och tävling!

Uppdateringen är verkligen jättedålig just nu, jag vet! :(

Idag var jag iaf på dressyrträning idag med Larko. Han skötte sig faktiskt kanon, vi gjorde mycket slutor och öpnnor för att få med baken så bra som möjligt och i galoppen jobbade vi mest med byten på medellinjen :)

Jag var också och tävlade med Blondan förra helgen. Hoppade en LC och en LB. Lc:n vann vi! :) Hon kändes fin i Lc:n, kanske lite seg, men till LB:n taggade hon till rejält, vi rev tyvärr första hindret i Lb:n, varför vet jag inte riktigt, men är ändå nöjd eftersom det var ett år sedan vi hoppade Lb sist ;) Nu är vi anmälda till några fler tävlingar, det är kul att hoppa ponnyn också, inte bara stora Larko ;)



Med Larko var jag på hoppträning i tisdags, mamma var i Sthlm så hon kunde inte köra ner oss, vilket gjorde att jag fick rida till riduset. Larko betedde sig som en tjurig ponny på vägen dit och skulle vända för allting, det regnade också en del vilket inte gjorde saken bättre. Men väl på hoppträningen gick det bra tycker jag :) Måste bara våga galoppera och verkligen hålla galoppen i svängarna! Sen när vi skulle hemma SNÖADE det! Fy tusan, jag och Larko travade hela vägen hem och helt plötsligt var han hur snäll som helst, kanske för att han var trött efter träningen ;)
det blev tyvärr ingen film, men jag kan bjuda på en från en tidigare hoppträning som jag inte har laddat upp! :)

(okej, denna filmen var inte rolig och inte heller från en hoppträning, men det var det enda jag kunde hitta som jag inte hade laddat upp, jag förstår om ni inte vill titta för den är rätt tråkigt ;) )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0