Trim i paddocken!

Trimmade båda hästarna i paddocken idag :)

Blondie: Blondan var vädligt fin idag, jobbade mycket i skritt ibörjan, lite bak/framdelsvändningar och skänkelvikningar. Travjobbet gjorde jag mest lite volter och serpentiner, inte så krävande, men ville mest att hon skulle bli lite mjuk och ge efter lite mer.

Imorgon blir det vilodag för henne! =)

Larko: Larko var riktigt billig idag! Han har dagar då han bara är allmänt störig, och idag var VERKLIGEN en sån dag. Han var rädd för allt, verkligen allt! Nisse (morfars katt) som satt i hagen 50 m bort från honom, han blev rädd för gruset som skvätte upp mot gräset och sen var det bara en hörna jag inte kunde komma i närheten av, för han vände varje gång...Fick dock förbi honom ett par gånger, men sedan struntade jag i det, för jag visste att han inte skulle kunna fokusera om jag red upp där, så stannade faktiskt mest på volten där nere.

Väl på volten med Nisse borta från hagen, gick det ganska bra ändå. Han tog inte skänkeln riktigt, så gjorde mycket avsaktningar och igångsättningar. Larko var inte poppis idag, men han har såna "stör-dagar", det får man väl bara acceptera ;)

Imorgon är det tänkt att vi ska åka till ridhuset att hoppa! Tävling på lördag i Ljunits-Herrestad! ;)


Hahaha, såhär populär var Larko inte idag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0