Hoppträning!

Idag lyckades vi äntligen köra till ridhuset och hoppträna :)

Jag red på Kimblewicket idag igen och han gick riktigt bra på det. Måste bara se till så att han inte blir lång och dragig, utan att jag verkligen har honom mellan hand och skänkel.

Vi värmde upp med lite tempoväxlingar, och Larko skötte sig bra och tittade inte på allt som stod i hörnorna som han brukar ;)

Sedan hoppde vi bana, vilket gick jättebra! :) Vi fokuserade på att jag skulle sitta i sadlen ordentligt och på med benen! Jag menar, hur svårt kan det egentligen va?  ;) Men idag funkade det super och Larko hoppade väldigt mjukt och runt :)

Tyvärr blev det ingen film för mamma råkade glömma kameran hemma. Men nästa gång ska det verkligen filmas! =)

En tråkig sak är att tävlingen i helgen i Trelleborg (dit jag skulle åka med Larko) är inställda, pga. av vädret. Men det kommer väl fler tävlingar, det brukar inte var så ont om dom här nere i Skåne ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0