Hoppträning och uteritt

Idga var jag och hopptränade med Blondie! Det gick super, vi hoppade banan och Elina (min tränare) sa till mig att jag skulle ha lite is i magen och sitta och vänta ett galoppsprång till så att jag inte sköt av henne för tidigt som jag gör ibland och idag funkade det super och Blondie hoppade jättefint! :) Tyvärr blev det ingen film, jag glömde filmkameran hemma...:(

Hahaha, denna bilden var inte så snygg men lite charmig ;) hahah!


Sen red jag på slingan runt huset med Larko, började med att trava flera varv så att han slappnade av och sen galopperade vi några varv också! :) Han skötte sig bra, dock blev han lite rädd för en fasan som hoppade upp framför honom, den fasanen var lite störig för den flög inte iväg utan den skrämde honom tre ggr, men sedan hittade hon en snygg herr fasan som hon flög bort med ;)

Och just det, stackars Larko har blivit biten av någon insekt vid ljumsken så han har fått en liten böld, dock är den påväg ner nu så det är ju skönt. Han är så himla snäll när man ska fixa och tvätta såret, han står som ett ljus och skulle han bli lite stissig så kan man alltid muta honom med en banan, Larko ääääääälskar banan! ;) hahah!


Kommentarer
Postat av: Emma

Fina hästar du har ^^

Svara gärna på frågan: tkr du att det ser konstigt ut om man tävlar med en blå ridhjälm och en svart kavaj? :)

2010-06-18 @ 16:19:11
URL: http://islandsryttaren.blogg.se/
Postat av: sara

fina bilder! :D

2011-02-16 @ 17:59:10
URL: http://saraochblondie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0